fbpx

Animasjonsfilm som reklame

Animasjonsfilm - Animasjon



En animasjonsfilm stikker seg ut fordi animasjon tiltrekker

Samtidig gjør en animasjonsfilm budskapet lettfattelig og underholdende. Se hvordan animasjon kan hjelpe deg.

En animasjonsfilm for Hansa Bryggerier produsert av filmskaper Marius Loland.

Så folk liker animasjon. Men hvorfor skal du ha en animasjonsfilm?

✔ Animasjon engasjerer fordi det er underholdende.
✔ Det er kostnadseffektivt fordi man ikke trenger location, skuespillere osv.
✔ Mulighetene med animasjonsfilmer er uendelige
✔ Ikke alle liker å stå foran kamera. En animert film snakker for deg.
✔ Det er kostnadseffektivt fordi man ikke trenger location, skuespillere osv.

Animasjonens tiltrekningskraft

Det er ikke uten grunn at tegnefilmer fanger vår oppmerksomhet helt fra vi er små. Sterke farger og kontrastrike former tiltrekker oss.

Denne fascinasjonen for farger legger vi aldri helt fra oss. Øynene drar oss fortsatt mot dette fargesprakende mediet. Derfor får vi med oss budskapet.

En animasjon for Rælingen kommune produsert av filmskaper Marius Loland.

Med en animasjon blir ditt budskap både underholdende og informativt. Og du slipper å stå hverken foran eller bak kamera.

Filmskaper Marius Loland lager en enkel animasjonsfilm som løfter din merkevare ytterligere. Legg den ut på Youtube, Facebook eller Instagram for å nå ut med ditt budskap.

Din animasjon er i trygge hender

Filmskaper Marius Loland har jobbet med film siden 2008.

Ofte er det vanskelig å komme på en idé til en animasjonsfilm. Her kan filmskaper Marius Loland stå til tjeneste, med rikelig erfaring både som journalist og filmskaper. Å få fortalt en historie er hans spesialfelt. De aller fleste aktører har en god historie i bunnen, men ofte trengs det et blikk utenfra for å oppdage den. Blandet med god teknisk historiefortelling er du garantert oppmerksomhet.

Store merkevarer som Google og Facebook bruker animasjonsfilm for å fremme sitt budskap. Metoden som de, og filmskaper Marius Loland, bruker er programmet Vyond.

Med denne metoden er du sikret en klar gjenkjennelses-effekt, enten man velger animasjonsfilm eller en forklaringsfilm. Begge disse metodene brukes av stadig flere aktører for å få frem sitt budskap.

Lydbilde og musikkspor

I tillegg til selve animasjonen bygger filmskaper Marius Loland et godt lydbilde fra bunnen av. Rettigheter til musikkspor ordnes selvsagt også, og kunden kan velge blant hundrevis av stemmeskuespillere.

Enten du velger en stor produksjon eller en helt enkel animasjonsfilm er det bare å ta kontakt for råd og veiledning. For mer informasjon om priser klikk her.

Med over 10 års erfaring innen filmproduksjon, er filmskaper Marius Loland et trygt valg. Klikk på bildet for å lese mer.

 

5 tips for å få flest mulig visninger av din animasjon

Når din film er ferdig levert er det viktig at du bruker den fornuftig. Å legge den ut på Facebook betyr ikke lengre automatisk oppmerksomhet. Her er noen enkle tips som alle kan få til uavhengig av tekniske ferdigheter.

  1. Det første du bør gjøre er å legge din animasjonsfilm ut på din nettside. Aller helst på forsiden slik at folk ser den med en gang de klikker seg inn. En enkel og gratis måte å få videoen på nettsiden din er å bruke Youtube eller Vimeo. Last den opp og send linken til nettansvarlig i din bedrift. Vedkommende vet hvordan han skal få den inn på din nettside.
  2. Bruk Youtube, Facebook, Instagram, Snapchat eller andre sosiale medier for å promotere din film. Her trengs det ikke mange annonsekroner, men samtlige sosiale medier tilbyr å målrette annonsen til dine skreddersydde kunder.
  3. Be dine venner, kolleger og familie om å like og dele filmen. Dette gir gratis markedsføring og vil gjøre din video mer synlig i nettsøk og på sosiale medier.
  4. Vurder en kinoreklame. Filmskaper Marius Loland har avtale med Media Direct Norge slik at du får gode priser på kinoreklame hvis du bestiller av ham.
  5. Vis videoen på kundemøter, foredrag og messer. En film er alltid en fin avveksling fra å høre en person prate om en ting.
En animasjonsfilm får fart i salget.

Ulik animasjonsfilm for ulike medier

Prøv animasjon på sosiale medier. Animasjonsfilm gir økt oppmerksomhet.
Sosiale medier som Instagram og Facebook blir stadig viktigere salgsarenaer.

Allerede ved bestilling av animasjonsfilm er det viktig å tenke på hvor du skal vise den. Noen ganger er det fordelaktig med en lengre film, og andre ganger er det viktigere at den er kort. Her er en gjennomgang av de ulike mediene.

Sosiale medier som Instagram og Facebook blir stadig viktigere salgsarenaer.

Animasjonsfilm i Sosiale medier

På sosiale medier ønsker man å minne folk på at man eksisterer. På den måten er det større sjanse for at kunden velger deg neste gang behovet melder seg. Derfor er det viktigere å legge ut oppdateringer ofte på sosiale medier enn at animasjonsfilmen er lang og informativ.

En animasjonsfilm på sosiale medier kan med stor fordel være så kort som 10-15 sekunder. Og den bør være underholdende. Selv om man selger utemøbler så betyr ikke det at videoene trenger å handle om det. Da er det viktigere at man poster om et tema som kundegruppen interesserer seg for. Er man interessert i hagemøbler så kan man eksempelvis lage korte animasjonsfilmer om hagestell. Siden det er stor sannsynlighet for at hagemøbel-kunder interesserer seg for dette også.

En animasjonsfilm på sosiale medier kan også handle om noe helt utenom tema også. Slik som hverdagslige hendelser for de ansatte, humoristiske klipp eller motiverende filmer om livsstil. Alle slike videoer er med på å bygge en følgerskare. Og alle følgere av din bedrift kan du enklere konvertere til kunder på et senere tidspunkt.

Bruk animasjon på nettsiden. Animasjonsfilm gir økt trafikk.
En nettside konverterer kunder mye lettere ved bruk av animasjonsfilm eller reklamefilm.
I kundemøter fungerer animasjon. Det er fordi animasjonsfilmer gjør budskapet lettfatterlig.
I kundemøter er en animasjonsfilm en hyggelig pustepause. Samtidig informerer og engasjerer det kundene din i mye større grad enn muntlig kommunikasjon.

Animasjonsfilm på nettside

En animasjonsfilm som skal brukes på en nettside kan være forholdsvis lang. Når folk klikker seg inn på en nettside er de allerede svært interessert i produktet. Dermed har de tålmodighet til å se en lengre og informativ animasjonsfilm.

På en nettside kan gjerne en animasjonsfilm vare i 2-3 minutter. Den bør informere kunden nøye om tjenestene eller produktet bedriften leverer. En smart bruk av en slik animasjonsfilm er at den også redigeres ned til mindre snutter. Så kan man bruke disse i sosiale medier.

Dette er kanskje den mest kostbare, men likevel viktigste animasjonsfilmen som blir lagd. Den representerer bedriften din i svært stor grad, og er med på å overtale kundene i siste kjøpsledd. Det er også slik at konverteringen av kunder øker dramatisk med bruk av animasjonsfilm eller reklamefilm på en nettside.

Animasjonsfilm i foredrag og kundemøter

Hvis man skal samhandle direkte med kunder eller et publikum kan en animasjonsfilm være lang. Det er fordi man har personens fulle oppmerksomhet i omtrent en time eller mer. Da kan en animasjonsfilm være en hyggelig pustepause. Samtidig vil den informere kunden eller publikum på en mye mer effektiv måte enn man klarer muntlig.

En slik animasjonsfilm kan gjerne vare 5-6 minutter. Og den kan også deles opp i flere kortere snutter. Enkelte av filmskaper Marius Loland sine kunder har med stor fordel blandet ekte film med animasjonsfilm. Slik blir en animasjonsfilm enda mer variert og informativ.

Her er et eksempel fra KS (Kommunenes Sentralforbund) hvor de brukte animasjonsfilm på en av sine konferanser. De brukte en blanding av animasjonsfilm og reportasje for å fortelle om digitalisering i kommunene.

Animasjon for KS Agder

Velg riktig type film

Til syvende og siste er det også viktig å tenke på om en animasjonsfilm er det som dekker dine behov aller best. Kostnadene til skuespillere, location og øvrige produksjonsutgifter er mindre ved bruk av animasjon. Men hvis din historie fortelles best ved bruk av reklamefilm, så er det en ekstra kostnad som er vel verdt å ta.

Filmskaper Marius Loland har produsert over 100 animasjonsfilmer og reklamefilmer. Basert på denne kunnskapen kan han hjelpe deg med å avgjøre om en animasjon er beste løsning.

Ta gjerne kontakt via kontaktskjemaet under, eller ring opp nummeret som du finner på kontaktsiden. Her finner du også e-post hvis du foretrekker det, eller du kan komme innom kontoret i Kristiansand for en hyggelig prat om animasjonsfilm.